Algemene Voorwaarden
ARTIKEL 1. DEFINITIES
1.1. Worldwide Heart Resorts: de eenmanszaak Worldwide Heart Resorts, gevestigd te Leusden en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder dossiernummer 32140678.
1.2. De klant/gebruiker: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Worldwide Heart Resorts een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel van de bepalingen als hierna opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die Worldwide Heart Resorts voor de klant uitvoert. Hieronder wordt onder andere verstaan, doch niet uitsluitend: het aan de klant/gebruiker beschikbaar stellen van een platform voor ondernemende lichtwerkers waar zij een podium krijgen om zichzelf te kunnen laten zien door middel van een membership met toegang tot een forum, kennisbanken, e-books, artikelen in tijdschriften, toegang tot events, verblijf in resorts en de mogelijkheid tot het verhuren van een eigen locatie van resorts waarbij Worldwide Heart Resorts bemiddelt. Tevens het via het platform aanbieden van producten.
1.5. Platform: Worldwide Heart Resorts biedt een platform in de vorm van een zoekservice waarin eigenaren van resorts hun resort aanbieden in verband met verhuur.
1.6. Verhuurder: eigenaar van een resort.
1.7. Bemiddelaar: Worldwide Heart Resorts.
1.8. Huurder: de gast die via Worldwide Heart Resorts een resort huurt van een verhuurder.
1.9. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Worldwide Heart Resorts en de klant krachtens welke Worldwide Heart Resorts de dienst zal uitvoeren.
1.10. Huurovereenkomst: de overeenkomst die wordt gesloten tussen de klant en de verhuurder betreffende de verhuur van het resort van de verhuurder.
1.11. Informatie: alle gegevens afkomstig van de klant.
1.12. Advertentie: aanbod voor het huren van een resort en de bijbehorende voorwaarden.
1.13. Website: www.worldwideheartresorts.com en www.wendylorist.nl
ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Worldwide Heart Resorts gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, overige verrichte handelingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door ondertekening van een overeenkomst of opdrachtbevestiging met Worldwide Heart Resorts of door akkoord gaan via het platform door het plaatsen van een reservering dan wel akkoord via de e-mail verklaart de klant dat hij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden van Worldwide Heart Resorts en dat hij met deze voorwaarden akkoord gaat.
2.3. In geval van strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en gemaakte afspraken in een overeenkomst dan prevaleren de bepalingen uit de overeenkomst.
2.4. Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing op handelingen van derden (verhuurder uitgesloten) die door Worldwide Heart Resorts zijn ingehuurd betreffende het uitvoeren van de levering of dienst.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt door ingebruikname van deze algemene voorwaarden verworpen.
ARTIKEL 3. OFFERTES EN AANBIEDINGEN
3.1. Worldwide Heart Resorts zal in het aanbod aangeven welke diensten worden aangeboden en welke bedragen de klant verschuldigd is bij aanvaarding van het aanbod.
3.2. Indien blijkt dat de bij de aanvraag of overeenkomst door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft Worldwide Heart Resorts het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen.
3.3. Alle door Worldwide Heart Resorts gecommuniceerde prijzen zijn bedragen in euro’s, inclusief btw en overige vastgestelde heffingen en/of retributies, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
3.4. Aanbiedingen gelden niet automatisch voor vervolgboekingen.
3.5. Worldwide Heart Resorts behoudt zich het recht voor om een aanbetaling van een nader te bepalen percentage van de totale boeking aan de klant te factureren alvorens de boeking definitief wordt.
3.6. Worldwide Heart Resorts behoudt zich het recht om prijzen tussentijds te wijzigen. Indien de prijzen van aangeboden diensten stijgen na totstandkoming van de overeenkomst, dan is de klant gerechtigd de overeenkomst te annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van een wettelijke regeling of bepaling zijn hierbij uitgesloten.
3.7. Worldwide Heart Resorts behoudt zich het recht om jaarlijks prijzen te verhogen met een percentage gelijk aan de stijging van de consumentenprijsindex, vastgesteld door het CBS. Deze verhoging van de prijzen geeft de klant geen recht om de overeenkomst te ontbinden.
3.8. Overeenkomsten die gesloten worden via het platform met betrekking tot het aan derden verkopen van producten, komen tot stand tussen de klant en de derde partij. Worldwide Heart Resorts is uitdrukkelijk géén partij in deze overeenkomst. Enigerlei aansprakelijkheid betreffende deze overeenkomsten, berust bij de klant.
3.9. Tijdens het sluiten van de overeenkomst tussen de klant en de derde partij, zijn de algemene voorwaarden van de klant van toepassing. De klant stelt deze voorwaarden voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst beschikbaar aan de derde partij.
3.10. Enigerlei klachten die ontstaan in verband met artikel 3.8 en 3.9 worden direct tussen de klant en de derde partij in behandeling genomen dan wel afgehandeld.
ARTIKEL 4. OVEREENKOMST
4.1. Een overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant op enigerlei wijze een mededeling aan Worldwide Heart Resorts verricht inhoudende de aanvaarding van een offerte.
4.2. Na het tot stand komen van een overeenkomst kan deze enkel met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd.
4.3. Na het tot stand komen van een overeenkomst, zal Worldwide Heart Resorts binnen bekwame tijd overgaan tot uitvoering van de diensten.
4.4. Worldwide Heart Resorts heeft het recht bepaalde dienstverlening uit te laten voeren door derden zonder dat zij de klant daarvan op de hoogte dient te stellen. Indien door de uitvoering van de dienstverlening door derden meerkosten worden gemaakt zullen deze na overleg aan de klant worden doorberekend.
4.5. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de klant en Worldwide Heart Resorts zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde schriftelijke overeenkomst door beide partijen zijn aanvaard.
4.6. Indien de klant een overeenkomst met Worldwide Heart Resorts wenst te ontbinden of annuleren komt hem dit recht enkel toe indien hij overgaat tot vergoeding van de tot dan toe verrichte werkzaamheden of ingeval van annulering dertig procent van het in de opdrachtbevestiging overeengekomen honorarium. Annuleringen van boekingen voor een resort kunnen kosteloos plaatsvinden tot uiterlijk 3 weken na de boeking.
4.7. Indien de klant een boeking aanvraagt via de e-mail of een boeking maakt via het platform gaat de huurder een overeenkomst aan met de verhuurder van het resort. De verhuurder sluit direct na de boeking of bij aankomst in het resort een huurovereenkomst met de huurder. Worldwide Heart Resorts treedt slechts als bemiddelaar op. Derhalve zal er nooit een overeenkomst tussen de huurder en Worldwide Heart Resorts tot stand komen met betrekking tot de huur van het resort.
4.8. Tijdens het sluiten van de huurovereenkomst tussen de verhuurder en de huurder, zijn de algemene voorwaarden van de verhuurder van toepassing. De verhuurder stelt deze voorwaarden voorafgaand aan het ondertekenen van de huurovereenkomst beschikbaar aan de huurder.
ARTIKEL 5. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR WORLDWIDE HEART RESORTS
5.1. Worldwide Heart Resorts garandeert dat de haar verstrekte opdracht naar beste kunnen wordt uitgevoerd, onder toepassing van voldoende zorgvuldigheid en vakmanschap.
5.2. Worldwide Heart Resorts spant zich in om de gegevens die Worldwide Heart Resorts voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. Bij kenbaar gemaakte klachten van de klant over de geleverde diensten dient Worldwide Heart Resorts met de klant in overleg te treden over een voor beiden passende oplossing.
5.4. Worldwide Heart Resorts is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst tussen de klant en Worldwide Heart Resorts tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer dit door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
5.5. Indien door onvoorziene omstandigheden of overmacht Worldwide Heart Resorts genoodzaakt is namens de verhuurder de reservering te annuleren, zal Worldwide Heart Resorts proberen een gelijkwaardig alternatief aan te bieden. Mocht dit niet mogelijk zijn of wanneer de huurder dit aanbod weigert, zal de huurovereenkomst met de verhuurder ontbonden worden en zal de verhuurder de reeds betaalde boeking terugbetalen. Voor eventuele verdere schade is uitsluitend de verhuurder aansprakelijk.
ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT
6.1. De klant dient zich in beginsel te houden aan de in deze voorwaarden neergelegde bepalingen, tenzij anders overeengekomen.
6.2. De klant dient Worldwide Heart Resorts te voorzien van alle juiste gegevens waarvan de klant redelijkerwijs kan voorzien dat deze noodzakelijk zijn voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. De klant is in ieder geval verplicht Worldwide Heart Resorts onverwijld op de hoogte te stellen van wijzigingen in persoonsgegevens, bedrijfsgegevens of overige informatie waar Worldwide Heart Resorts om verzoekt.
6.3. Indien in uitzondering op artikel 6.2 de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Worldwide Heart Resorts zijn verstrekt, heeft Worldwide Heart Resorts het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de klant in rekening te brengen.
6.4. De klant stelt Worldwide Heart Resorts steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in naam, adres, email en desgevraagd, zijn/haar banknummer.
6.5. Bij klachten over de door Worldwide Heart Resorts geleverde diensten dient de klant deze klachten kenbaar te maken aan Worldwide Heart Resorts binnen 8 dagen levering van de dienst, doch uiterlijk binnen één maand na voltooiing van de volledige opdracht. De klant vrijwaart Worldwide Heart Resorts één jaar na levering van alle diensten van alle juridische claims naar aanleiding van geleverde diensten.
6.6. De klant dient zelf reservekopieën te maken van alle gegevens als omschreven in artikel 6.2 die Worldwide Heart Resorts nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst. Bij verlies van deze gegevens is Worldwide Heart Resorts niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.
6.7. Wanneer Worldwide Heart Resorts inloggegevens aan de klant verstrekt dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Worldwide Heart Resorts is niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag erop vertrouwen dat de klant degene is die inlogt door middel van de aan de klant verstrekte inloggegevens.
6.8. De klant is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die hij in het kader van de overeenkomst tussen de klant en Worldwide Heart Resorts tijdens de samenwerking of uit andere bron hebben verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk aangemerkt wanneer dit door de andere partij is medegedeeld of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
6.9. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die worden verstuurd via en binnen het platform. Berichten die de klant via of binnen het platform verstuurt, mogen geen discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op enigerlei wijze de wet overtreden. Worldwide Heart Resorts is te allen tijde gerechtigd deze informatie zonder opgaaf van redenen te verwijderen of te wijzigen en de klant van het platform te verwijderen.
ARTIKEL 7. LEVERING EN LEVERTIJD
7.1. De door Worldwide Heart Resorts te hanteren leveringstermijn varieert per opdracht en worden in overleg met de klant vastgesteld. De door Worldwide Heart Resorts opgegeven levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens van de klant.
7.2. Een door Worldwide Heart Resorts vastgestelde leveringstermijn kan nimmer als fatale termijn beschouwd worden. Door het enkele overschrijden van een leveringstermijn raakt Worldwide Heart Resorts niet van rechtswege in verzuim.
7.3. Bij overschrijding van de levertermijn met meer dan dertig dagen, komt de klant de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien Worldwide Heart Resorts, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.
7.4. De klant is gehouden datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door Worldwide Heart Resorts mogelijk te maken, onder meer door tijdig volledige, correcte en duidelijke gegevens aan te leveren zoals bepaald in artikel 6.2.
7.5. Indien de klant niet of niet tijdig de benodigde gegevens aan Worldwide Heart Resorts beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. 7.6. Wanneer de levering door Worldwide Heart Resorts onverhoopt vertraging oplevert, zal Worldwide Heart Resorts dit per e-mail aan de klant mededelen.
7.7. Aan de leveringsplicht van Worldwide Heart Resorts zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Worldwide Heart Resorts geleverde zaken een keer aan de klant zijn aangeboden.
ARTIKEL 8. BETALING
8.1. De betalingsverplichting van de klant vangt aan op de dag waarop de overeenkomst tot stand komt.
8.2. Alle door Worldwide Heart Resorts verzonden facturen dienen door de klant binnen 14 dagen betaald te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
8.3. Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling nodig is.
8.4. In geval van niet tijdige betaling kan Worldwide Heart Resorts besluiten haar werkzaamheden “on hold” te zetten tot het moment van betaling. Indien een niet tijdige betaling regelmatig voorkomt, kan Worldwide Heart Resorts besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen.
8.5. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, gehouden tot betaling van een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. btw bedragen en tevens de kosten voor juristen, advocaten, deurwaarders, incassobureaus en de eventuele gerechtelijke procedure bij de rechtbank of het gerechtshof.
8.6. De vordering tot betaling is direct opeisbaar ingeval de klant in staat van faillissement wordt verklaard, surseance van betaling aanvraagt, dan wel algeheel beslag op vermogensbestanddelen van de klant wordt gelegd, de klant overlijdt en voorts, indien deze in liquidatie treedt of wordt ontbonden.
8.7. In bovenstaande gevallen heeft Worldwide Heart Resorts voorts het recht uitvoering van de overeenkomst of enig nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.8. De klant gaat er mee akkoord dat Worldwide Heart Resorts elektronisch factureert. Indien de klant een factuur per post wenst te ontvangen dan behoudt Worldwide Heart Resorts zich het recht om hiervoor meerkosten à €2,50 per factuur te berekenen.
8.9. De klant kan bezwaren tegen de door Worldwide Heart Resorts verzonden facturen uiterlijk binnen zeven dagen na factuurdatum schriftelijk aan Worldwide Heart Resorts kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Worldwide Heart Resorts een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
8.10. Alle door Worldwide Heart Resorts geleverde diensten blijven eigendom van Worldwide Heart Resorts totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan Worldwide Heart Resorts zijn voldaan. 8.11. Indien betaling plaatsvindt via automatische incasso maar incasso onmogelijk blijkt, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende saldo op de rekening van de klant of vanwege een door de klant verkeerd opgegeven rekeningnummer, dan is de klant €10,00 administratiekosten verschuldigd per niet-geslaagde automatische incasso.
ARTIKEL 9. VOORBEHOUD VAN EIGENDOM & INTELLECTUEEL EIGENDOM
9.1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de diensten ontwikkelde of ter beschikking gestelde documentatie, e-books, artikelen, tijdschriften, strategieën, foto’s, teksten, websites, vormgevingen alsmede voorbereidend materiaal daarvan berusten uitsluitend bij Worldwide Heart Resorts tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Indien de klant content op het platform plaatst, is en blijft de klant de auteursrechthebbende op deze content.
9.2. De door Worldwide Heart Resorts geleverde diensten mogen, gedeeltelijk of geheel, nooit worden verveelvoudigd of worden doorverkocht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
9.3. De inhoud van de website en het platform, waaronder doch niet uitsluitend: de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken, geplaatste content en domeinnamen, zijn het eigendom van Worldwide Heart Resorts en worden beschermd door auteursrechten en intellectuele of industriële eigendomsrechten die onder het toepasselijk recht bestaan. Het is gebruikers van de website niet toegestaan om de website en/of het platform of enig gedeelte daarvan te verveelvoudigen dan wel ter beschikking te stellen zonder toestemming van Worldwide Heart Resorts.
9.4. Alle auteursrechten en intellectuele eigendommen op door Worldwide Heart Resorts ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusieve eigendom van Worldwide Heart Resorts, tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.5. Alle door de klant gepubliceerde informatie via de door Worldwide Heart Resorts geleverde diensten blijven eigendom van de klant.
9.6. Worldwide Heart Resorts is niet verantwoordelijk voor enige informatie/content die de klant op de servers en/of het platform van Worldwide Heart Resorts plaatst. Indien de door de klant geplaatste informatie/content op enige wijze inbreuk maakt op de rechten van derden of in strijd is met wet en regelgeving zal de klant Worldwide Heart Resorts vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden als gevolg van dit handelen van de klant.
9.7. Iedere handeling welke in strijd is met artikel 9.2 en artikel 9.3 wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
9.8. Bij inbreuk heeft Worldwide Heart Resorts recht op een vergoeding ter hoogte van tenminste twee maal de door haar gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.
9.9. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de content die wordt geplaatst op het forum. Content die de klant binnen het platform publiceert, mag geen discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op enigerlei wijze de wet overtreden. Worldwide Heart Resorts is te allen tijde gerechtigd deze content zonder opgaaf van redenen te verwijderen of te wijzigen en de klant van het platform te verwijderen. Restitutie van enige betaalde gelden is daarbij uitgesloten.
9.10. De door Worldwide Heart Resorts aan de klant verstrekte (inlog-)gegevens betreffende het platform mogen nimmer met derden worden gedeeld.
ARTIKEL 10. AANSPRAKELIJKHEID
10.1. Iedere overeenkomst tussen Worldwide Heart Resorts en de klant is te typeren als een inspanningsovereenkomst. Worldwide Heart Resorts kan als gevolg nimmer aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten.
10.2. Indien Worldwide Heart Resorts onverhoopt hetgeen bepaald in artikel 10.1 toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal 2 maal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (incl. BTW). Dit bedrag is niet hoger dan €1.000,= en in ieder geval te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag dat de verzekeraar in het betreffende geval aan Worldwide Heart Resorts uitkeert. Wanneer sprake is van een duurovereenkomst, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal het bedrag van de laatst betaalde factuur door de klant.
10.3. In aanvulling op artikel 10.2 is Worldwide Heart Resorts dan alleen aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade dient men uitsluitend te verstaan:
● de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden:
● de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Worldwide Heart Resorts aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zover deze aan Worldwide Heart Resorts toegerekend kunnen worden:
● redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
10.4. Worldwide Heart Resorts sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door Worldwide Heart Resorts geleverde diensten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Worldwide Heart Resorts.
10.5. Worldwide Heart Resorts is in ieder geval nimmer aansprakelijk voor: gevolgschade, schade door gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, gederfde winst en voor schade ontstaan door verlies van datagegevens bij het uitvoeren van de overeenkomst.
10.6. De klant vrijwaart Worldwide Heart Resorts voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatige, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan contractant geleverde diensten van Worldwide Heart Resorts.
10.7. Worldwide Heart Resorts is nimmer aansprakelijk voor de wijze waarop de klant de informatie tot zich heeft genomen/gekregen.
10.8. Worldwide Heart Resorts is als bemiddelaar nimmer aansprakelijk voor schade of persoonlijk letsel ontstaan in of rondom het resort. De verhuurder is in een dergelijke situatie de wederpartij waarmee de huurovereenkomst gesloten is en draagt de volledige aansprakelijkheid. Indien de klant de verhuurder aansprakelijk wil stellen, zal Worldwide Heart Resorts bemiddelen en de benodigde contactgegevens aan de klant verstrekken.
10.9. Worldwide Heart Resorts spant zich in om te zorgen dat de klant gebruik kan maken van het platform waarop de content van de online content beschikbaar is. Worldwide Heart Resorts verschaft echter geen enkele garantie dat het betreffende platform nimmer in onbruik geraakt en aanvaardt derhalve geen aansprakelijkheid voor het (tijdelijk) niet bereikbaar zijn van het platform.
ARTIKEL 11. ONDERBREKING VAN DE DIENSTEN EN OVERMACHT
11.1. Worldwide Heart Resorts is niet gehouden aan haar verplichtingen uit de overeenkomst indien nakomen onmogelijk is geworden door overmacht. Indien de overmacht gedurende een termijn van 60 dagen blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend.
11.2. Worldwide Heart Resorts is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar Worldwide Heart Resorts weinig of geen invloed op kan uitoefenen. Worldwide Heart Resorts kan derhalve op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan ook voortkomend uit een situatie waarin de tekortkoming te wijten is aan een derde partij met wie Worldwide Heart Resorts een overeenkomst is aangegaan.
11.3. Naast het bepaalde in lid 11.2 is onder overmacht zeker te verstaan al hetgeen daaromtrent in wet en jurisprudentie is aangenomen.
11.4. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan elke van de wil van Worldwide Heart Resorts onafhankelijke omstandigheid – ook al was deze ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst reeds te voorzien – die nakoming van de overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert waaronder doch niet uitsluitend wordt begrepen: werkstaking, bovenmatig ziekteverzuim van personeel van Worldwide Heart Resorts, transportmoeilijkheden, brand, overheidsmaatregelen, epidemieën, pandemieën, bedrijfsstoringen bij Worldwide Heart Resorts, wanprestatie door leveranciers van Worldwide Heart Resorts waardoor Worldwide Heart Resorts haar verplichtingen jegens de klant niet (meer) kan nakomen alsmede andere ernstige storingen in het bedrijf van Worldwide Heart Resorts of diens leveranciers.
11.5. Bij overmacht heeft Worldwide Heart Resorts tevens ter keuze het recht om de termijn van levering met de duur der overmacht te verlengen of de overeenkomst, voor zover nog niet uitgevoerd, te ontbinden zonder dat Worldwide Heart Resorts in welke vorm dan ook gehouden is tot voldoening van enige schadevergoeding, behoudens krachtens het bepaalde in artikel 78 Boek 6 Burgerlijk Wetboek.
ARTIKEL 12. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING
12.1. Indien de overeenkomst betrekking heeft op het periodiek of anderszins regelmatig verlenen van diensten, wordt de overeenkomst in beginsel aangegaan de tussen partijen voor een duur van twaalf maanden, tenzij anders is overeengekomen.
12.2. Het recht van tussentijdse opzegging van de overeenkomst door de klant is uitgesloten, onverminderd het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde.
12.3. Beide partijen, zowel de klant als Worldwide Heart Resorts, komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe indien de andere partij, na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van de wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst.
12.4. In aanvulling op hetgeen bepaald in artikel 8.3 kan Worldwide Heart Resorts de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien zich dringende redenen voordoen, waaronder in ieder geval worden begrepen de gevallen waarin: • aan de klant (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend; • ten aanzien van de klant faillissement wordt aangevraagd of uitgesproken; • het vermoeden bestaat dat de klant niet aan zijn of haar betalingsverplichting bij verlenging van de overeenkomst kan voldoen; • de klant handelt in strijd met de openbare orde of de goede zeden, of enige uit de overeenkomst met Worldwide Heart Resorts voortvloeiende verplichting; • de klant inbreuk maakt op rechten van derden; • de klant handelt in strijd met redelijke richtlijnen of aanwijzingen van Worldwide Heart Resorts; • de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk wel al dan niet aangetekend schrijven; • bij terugkerende betalingsproblemen. Worldwide Heart Resorts zal wegens deze beëindiging, zoals bepaalt in artikel 12.4, nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
12.5. Indien de klant op het moment van de ontbinding als bedoeld in artikel 12.2 en 12.3 reeds prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft ontvangen, zullen deze prestaties en de daarmee samenhangende betalingsverplichting geen voorwerp van ongedaan making zijn. Bedragen die Worldwide Heart Resorts vóór de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
12.6. Worldwide Heart Resorts behoudt het recht om haar algemene voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten. Indien Worldwide Heart Resorts overgaat tot wijziging van de voorwaarden, stelt zij de klant hiervan op de hoogte. Het staat de klant vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden gelding krijgen of tot ten hoogste zeven dagen na het inwerking treden van deze nieuwe algemene voorwaarden.
ARTIKEL 13. CONFORMITEIT
13.1. Worldwide Heart Resorts zal bij de uitvoering van de overeenkomst zoveel mogelijk het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat nastreven. Indien naar oordeel van de klant de geleverde resultaten niet overeenkomen met het in de offerte overeengekomen beoogde resultaat, zullen de klant en Worldwide Heart Resorts in overleg treden om het geleverde alsnog aan de beoogde resultaten te laten voldoen.
13.2. In aanvulling op hetgeen bepaald in artikel 13.1, zullen de kosten voor het meerwerk als bedoeld in dat artikel overeenkomstig het normale tarief van Worldwide Heart Resorts worden gefactureerd aan de klant, tenzij de klant naar inziens van Worldwide Heart Resorts aannemelijk kan maken dat de afwijkingen in het resultaat te wijten zijn aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst aan de kant van Worldwide Heart Resorts.
13.3. Mocht vast komen te staan dat de gebrekkigheid van de door Worldwide Heart Resorts te leveren diensten voor rekening komt van Worldwide Heart Resorts, heeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, behoudens hetgeen bepaald in deze voorwaarden.
ARTIKEL 14. BIJZONDERE BEPALINGEN OMTRENT EVENTS
14.1. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een event van Worldwide Heart Resorts is slechts mogelijk indien het gaat om een particuliere de klant. De klant die in de uitoefening van zijn/haar beroep of bedrijf een ticket heeft gekocht, maakt geen aanspraak op restitutie van het ticket. De klant is derhalve te allen tijde gerechtigd het deelnamebewijs aan een ander persoon over te dragen zolang de persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet.
14.2. Worldwide Heart Resorts behoudt zich het recht voor deelnemers te verwijderen bij events indien de deelnemers door het gedrag de uitvoering belemmert. Restitutie van betaalde gelden is daarbij uitgesloten.
14.3. Worldwide Heart Resorts is gerechtigd een event te annuleren indien er niet voldoende deelnemers zijn.
14.4. Indien Worldwide Heart Resorts door overmacht (zoals genoemd in artikel 11) genoodzaakt is om een event te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor het event voor de nader te bepalen datum. Indien de klant niet aanwezig kan zijn bij het event op de nieuwe datum, zal de klant binnen 14 dagen de betaalde gelden gerestitueerd krijgen op het rekeningnummer waarmee het ticket is aangeschaft.
ARTIKEL 15. ALGEMENE BEPALINGEN OMTRENT BOEKINGEN EN ROL WORLDWIDE HEART RESORTS
15.1. Worldwide Heart Resorts stelt een platform beschikbaar waarop verhuurders/hosts hun eigen resort kunnen aanbieden ter verhuur. Worldwide Heart Resorts wordt geen partij van een contractuele relatie tussen de verhuurder en de huurder.
15.2. Aanvullend op deze algemene voorwaarden zijn alle regels, standaarden, policies, requirements, annuleringsvoorwaarden etc. zoals omschreven in de advertentie van toepassing.
15.3. De boeking geeft recht tot toegang van het resort voor de door de huurder geboekte periode.
15.4. Worldwide Heart Resorts zorgt ervoor dat gebruikers van het platform het platform kunnen gebruiken zoals bedoeld. Echter kan Worldwide Heart Resorts geen controle daarop uitoefenen. Wel controleert Worldwide Heart Resorts of de advertenties voldoen aan de kwaliteits- en geschiktheidscriteria en verwijdert de advertenties die niet voldoen. Indien een advertentie verwijdert wordt, zal de verhuurder hiervan op de hoogte worden gesteld. Indien verwijdering meerdere malen voorkomt, zal de verhuurder geen advertenties meer kunnen plaatsen.
15.5. Ontstane problemen tussen verhuurder en de huurder dienen in eerste instantie tussen de verhuurder en de huurder te worden opgelost. Mocht het probleem niet kunnen worden opgelost zal Worldwide Heart Resorts optreden als contactpersoon. Zodra Worldwide Heart Resorts zich mengt in het geschil verklaren de verhuurder en de huurder akkoord te gaan met de oplossing die Worldwide Heart Resorts voorstelt. Deze oplossing is in dit geval bindend.
15.6. Bij het ontstaan van problemen dient de verhuurder binnen 24 uur te reageren op het probleem en dit zo snel mogelijk te verhelpen.
ARTIKEL 16. ALGEMENE BEPALINGEN BELASTINGEN, ANNULEREN, PROBLEMEN, TERUGBETALINGEN EN WIJZIGINGEN
16.1. De verhuurder is aansprakelijk voor het innen en afdragen van de wettelijk bepaalde btw, toeristenbelasting en alle andere belastingen die van toepassing zijn. De bedragen die genoemd worden op het platform, zijn inclusief alle belastingen.
16.2. Indien de huurder een boeking wenst te annuleren is dit slechts mogelijk tot drie weken nadat de boeking is geplaatst, tenzij in de advertentie een ander annuleringsbeleid is opgenomen.
16.3. Wanneer de huurder een boeking wenst te annuleren in verband met overmacht, dient de huurder contact op te nemen met de verhuurder. Mogelijk heeft de huurder recht op gedeeltelijke of volledige terugbetaling op grond van het beleid voor verzachtende omstandigheden.
16.4. Verhuurder en huurder zijn zelf verantwoordelijk voor alle boekingswijzigingen en de daarbij behorende extra bedragen, toeslagen, restituties of belastingen die verband houden met de boekingswijzigingen.
ARTIKEL 17. ALGEMENE BEPALINGEN VERANTWOORDELIJKHEDEN HUURDERS
17.1 De huurder is verantwoordelijk voor het gebruik van het resort en is tevens verantwoordelijk voor het gebruik van het resort door eventuele gasten die uitgenodigd worden in het resort.
17.2. De huurder dient het resort op dezelfde wijze achter te laten als in de staat waarin het resort is aangetroffen.
17.3. De huurder dient zich te houden aan de geldende wet- en regelgeving en de door de verhuurder opgestelde gedragsregels in het resort. 17.4. Bij een boeking waarbij minderjarige aanwezig zijn, dient de huurder toestemming te hebben om de minderjarige mee te nemen naar het resort en deze toestemming aan te tonen. Tevens is de huurder verantwoordelijk voor de minderjarige en het toezicht op die minderjarige.
ARTIKEL 18. ALGEMENE BEPALINGEN BEHEREN ADVERTENTIE
18.1. Het platform van Worldwide Heart Resorts geeft de verhuurder de mogelijkheid advertenties te plaatsen met betrekking tot de verhuur van resorts.
18.2. De verhuurder is verantwoordelijk voor de inhoud van de advertentie. De inhoud van de advertentie en de beschikbaarheid van het resort dient te allen tijde actueel en kloppend te zijn.
18.3. De verhuurder is gehouden de advertentie overeen te laten komen met de werkelijkheid.
18.4. De advertentie dient de huurprijs, andere kosten zoals schoonmaakkosten, resorttoeslagen, borgsommen, offline kosten en alle overige regels of vereisten die van toepassing zijn op de verhuur te bevatten.
18.5. De verhuurder is verantwoordelijk voor het begrijpen en naleven van alle wetten, regels, voorschriften en contracten met huurders die van toepassing zijn op de advertentie en het verhuren van de resorts.
18.6. Aanvullende regels en voorwaarden moeten zijn toegevoegd of ter kennis gesteld zijn aan de huurder vóórdat een boeking door de huurder wordt gedaan.
18.7. Indien de verhuurder vragen heeft over lokale weten regelgeving, dient juridisch advies ingewonnen te worden.
ARTIKEL 19. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT
19.1. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Worldwide Heart Resorts en de klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling in acht worden genomen.
19.2. Indien de klant in zijn opdracht bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden zijn deze voor Worldwide Heart Resorts alleen bindend indien en voor zover deze door Worldwide Heart Resorts uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
19.3. Indien Worldwide Heart Resorts op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van de Algemene Voorwaarden, kunnen daar door de klant nimmer enige rechten aan ontleend worden.
19.4. Zowel de klant als Worldwide Heart Resorts zijn gehouden tot geheimhouding van alle informatie die zij in het kader van de onderhavige overeenkomst hebben verkregen.
19.5. Eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de klant zijn niet van toepassing.
19.6. Rechten en plichten voortvloeiende uit een overeenkomst kunnen slechts door de klant op een derden worden overgedragen indien Worldwide Heart Resorts hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
19.7. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Worldwide Heart Resorts partij is, is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.
19.8. De klant en Worldwide Heart Resorts zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg en in der minne proberen te schikken alvorens een beroep te doen op de rechter.
19.9. Indien dwingendrechtelijk regels niet anders bepalen, is in eerste instantie de bevoegde rechter in het arrondissement Midden-Nederland bevoegd kennis te nemen van geschillen tussen Worldwide Heart Resorts en de klant. versie: januari 2023